මුල් පිටුව

කෙටිකතා

කවි සහ ගීත

වෙනත් ලිපි

Tuesday, September 30, 2014

රෑ තරුපානේ කෝ නුඹ අහසේ

මං අහල තියන ලස්සන ආදරණීය කතාවක් මට මතක විදියට කියන්නම්...
මේ ලෝකෙට මිනිහව මැව්වෙ එක පලුවක් ස්ත්‍රී විදියටත් අනෙක් පලුව පුරුෂ වෙන විදියටත්ලු.
ඉතින් පස්සෙ මොකද්දෝ හේතුවක් නිසා මේ පලු දෙක වෙන් කරන්න කියන්න දෙවියන් වහන්සෙගෙන් ඉල්ලා හිටියලු.
ඔන්න එහෙම වෙන් වෙලා ටික කාලයක් යනකොට 
දෙන්නට දෙන්න නැති අඩුව දැනෙන් ගත්තලු.
එදා ඉදන් අද වෙනකල් මේ සමාජෙ එකිනෙකා අර තමන්ගෙන් මග හැරුණ විරුද්ධ ලිංගික පලුව හොයනවලු.
තමන්ගෙ අනික් පලුව හොයන අයත් සමහරවිට නොදන්නව උනාට හැමෝගෙම හිත පතුලෙ තියනව මං හොයන්නෙ මේන් මේ විදියෙ කෙනෙක් කියල.
අවාසනාවට හැමෝටම එහෙම හම්බ වෙන්නෙ නෑ.
සමහරු මේ ඉන්නෙ මගෙ අනික් පලුව නෙවෙයි කියල තේරුම් ගන්නකොට ගොඩක් දුර ඇවිත්... ආපහු යන්න බැරි තරමටම..ඒ නිසා ආපු තැනම නැවතිලා ඉන්නවා.
තවත් සමහරු නොකඩවා තමන්ගෙ අනික් පලුව හොයනව හැමතැනකම..
සමහරු මේකට අනියම් ප්‍රේමය කියලත් කියනව...
කවුරු පිලිගන්න කැමති උනත් අකමැති උනත් මේ අනියම් ප්‍රේමය කියල අර්ථ දැක්වෙන්නෙ, නියම ප්‍රේමය, නැත්තං අනික් පලුව සොයා යන අනවරත ගමන.
ඔය කතාව මං මෙහෙම පද පෙලකට ගෙතුව
සැ.යු. මේක දැකල වගකිව යුත්තො කලබල වෙන්නනම් එපා! මොකද මේක පෞද්ගලික අත්දැකීමක්නම් නෙවෙයි.
රෑ තරුපානේ - කෝ නුඹ අහසේ
මං සෙව්වා - තරුකැට ගානේ
නෑ හඳ පානේ - නෑ ඉරපානේ
මා පැතු නුඹ නෑ - ඒ අහසේ
කෝ මා දුටුව හීනේ - බොඳවී දෑස මානේ
කොහිදෝ සැඟවිලා ආකහේ
සුවඳ දිගේ රෑ තුන්යම හමනා
හිතට දැනුනු මුදු මල් පුසුඹේ
පියවි ලොවේ සුව සෙවන සොයා හිත
හිතට හොරෙන් කොයිබද ඇදුනේ
කෝ මා දුටුව හීනේ බොඳවී දෑස මානේ
කොහිදෝ සැඟවිලා ආකහේ
රුවට නොවේ ඒ මල්මත දිලෙනා
සුවඳ පොදට මම පෙම් බැන්දේ
සුවඳ මැකී රුව රනට දිලුනමුත්
හිතට තරම්වෙද රත්තරනේ
කෝ මා දුටුව හීනේ බොඳවී දෑස මානේ
කොහිදෝ සැඟවිලා ආකහේ
රෑ තරුපානේ - කෝ නුඹ අහසේ...
-විදුරංග විලෝචන ගුණසේකර-

No comments:

Post a Comment